Tramadol 50 mg
amoxicillin 500 mg dosage
prednisone 20 mg price
tramadol hcl 50 mg tablet
הוט נט טלפון
דרכון פורטוגלי מחיר
הוצאת דרכון פורטוגלי
אלאקספרס, צ'ק אין אל על
מאוחדת זימון תור ללא סיסמא, גפניקה רוטשילד, 013 טלפון
013 טלפון

לויטרה ללא מרשם
לויטרה ללא מרשם

giao dịch binomo là gì
майтойз
maximarkets вход
מהירות גלישה הוט
מהירות גלישה הוט

промокод hashflare
удалить мамбу

Zabytki w Ustce

Początki usteckiego portu

N.N. , Lotsenwachthaus, Stolpmünde: Lageplan 1:1000. Lithographie farbig auf Papier, 47,8 x 66,2 cm (inkl. Scanrand). Architekturmuseum der Technischen Universität Berlin Inv. Nr. BZ-H 18,060.
N.N. , Lotsenwachthaus, Stolpmünde: Lageplan 1:1000. Lithographie farbig auf Papier, 47,8 x 66,2 cm (inkl. Scanrand). Architekturmuseum der Technischen Universität Berlin Inv. Nr. BZ-H 18,060.

рейтинг брокеров форекс
ламода отзывы
турбофорекс отзывы
Równolegle do osady, w znaczeniu tak czasu jak i miejsca, rozwijał się i zmieniał port, wpływając też pośrednio – jak widać na przykładzie głównej ulicy – na architekturę przyszłego miasta. Zabudowa i architektura portu wiąże się oczywiście z jego historią, której ważnym punktem jest zrzeczenie się w 1831 roku praw miasta Słupska do portu w Ustce na rzecz państwa, oczywiście niemieckiego. W 2. połowie XIX wieku powstały handlowe przedsiębiorstwa armatorów, konsuli i właścicieli gruntów: przed rokiem 1860 Wilhelma Koepkego, w styczniu 1890 Carla Eduarda Geissa która przejęła majątek, założonej już w 1840, słupskiej firmy Roberta Meyera.

Na odręcznym planie portu z 1865 roku, wykonanym przez Heinza Hubbego, widać po stronie wschodniej zarysy nielicznych zabudowań, m.in. właściciela Arnolda, magazyn soli na południe od budynku urzędu celnego i stacji pilotów. Na zachodnim brzegu Słupi zaznaczono tylko obiekty Mayer [Meyer –E.K.] przy drodze, a za nimi plac, własność kupca Fritze; na bardziej oficjalnym, wspomnianym już planie z 1866 roku na zachodnim brzegu zaznaczono także działkę Draheima w południowej części, tartak na działkach Fritzego, rozdzielonych drogą Eldorado. Ta arteria, odgałęziająca się na południu od szosy słupskiej, w przyszłości będzie prowadzić do dworca, przez tory kolejowe i dalej na północ wzdłuż zachodniego brzegu. W latach 90. XIX wieku Wilhelm Koepke i Paul Westphal nabyli tu działki dla swoich przedsiębiorstw.

Tekst: Elżbieta Kal, „Ustka dawno, dawniej i dziś”, Wydawca: Lokalna Organizacja Turystyczna „Ustka i Ziemia Słupska”, Ustka, 2014

O usteckim porcie czytaj także:

http://ustka.travel/flipbook-11.html

http://ustka.travel/flipbook-12.html

http://ustka.travel/flipbook-13.html

Comments are closed.